2009/02/01

New Berserking calculations...

I made myself some kind of spread sheet to do some calculations for our enchantments in comparison to Berserking.

Now I want to show you some rotations with 2 cycles using 0/32/39 without any enchantments, with Cinderglacier, and with Berserking.

Bacis for my calculations:

AP unbuffed: 3000
AP with Berserking: 3400
Including Impurity

Mainhand: Angry Dread
(391.5 weapondmg, 156.6 dps at 2.5 speed)
Offhand: Split Greathammer
(250.5 weapondmg, 156.6 dps at 1.6 speed)

10 sec per cycle
=> 4 swings with Mainhand, 6 swings with Offhand

Talentbuild: 0/32/39

Icy Touch @ 440 dmg
  • without any enchantment: 1515.09
  • with Razorice: 1590.84
  • with Cinderglacier: 1818.10
  • with Berserking: 1608.04
Howling Blast @ 540 dmg
  • without any enchantment: 1308.45
  • with Razorice: 1373.87
  • with Cinderglacier: 1570.14
  • with Berserking: 1379.95
DeathCoil @ 443 dmg
  • without any enchantment: 1005.5
  • with Cinderglacier: 1206.6
  • with Berserking: 1080.5
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Cycle 1 - no Berserking, no other enchantment proc
PS-IT-BS-BS-DC-HB

5216.99 Spelldmg + 5489.11 Swingdmg
=> 10706.09 dmg

Cycle 2 - no Berserking, no other enchantment proc
PS-IT-IT-DC-IT-IT

7296.29 Spelldmg + 5489.11 Swingdmg
=>12785.4 dmg
plus optional HB when Rime procs => 14093.85 dmg

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Cycle 1 - with Berserking
PS-IT-BS-BS-DC-HB

5456.44 Spelldmg + 5911.97 Swingdmg
=> 11368.4 dmg

Cycle 2 - with Berserking
PS-IT-IT-DC-IT-IT

7743.09 Spelldmg + 5911.97 Swingdmg
=> 13655.06 dmg
plus optional HB when Rime procs => 15035.01 dmg

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Cycle 1 - with Cinderglacier (used up for IT and DC)
PS-IT-BS-BS-DC-HB

5721.1 Spelldmg + 5489.11 Swingdmg
=> 11210.21 dmg

Cycle 2 - with Cinderglacier (used up for 2x IT)
PS-IT-IT-DC-IT-IT

7902.32 Spelldmg + 5489.11 Swingdmg
=> 13391.43 dmg
plus optional HB when Rime procs => 14699.88 dmg

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Conclusion:

One cycle with Berserking is way better than a cycle without anything.
One cycle with Berserking is slightly better than a cycle with Cinderglacier.

This seems to be because of the much higher swingdmg when doing a cycle with Berserking.

I did not do another calculation for using Razorice because as you can see when looking over the spells, Razorice is always below Berserking and not counting for DC, or f.e. UB, Gargoyle, Ghoul... so you will lose more DPS when using Razorice.

More calculations for 0/44/27 and 0/20/51 are on the way, and also for the Gargoyle... as soon as I find out what the basedmg is and how it is scaling with AP, same for the Ghoule. Anyone can tell me that?

3 comments:

Anonymous said...

Servus, großartige Überlegungen, großartige Seite.

Zum Thema:
Bevorzugt nicht die Annahme von 3k AP den Nutzen von Berserking? Raidbuffed bewegt man sich im Schnitt doch auf einem Niveau von 4k AP +- bissl was, eher noch höher.

Interessant wäre da eher der "break even point" - ab welcher AP hat Cinderglacier die Nase vorn. Wenn ich mir deine Zahlen so anschaue glaube ich fast, das wir diesen Punkt in der Raidumgebung schon jetzt überschritten haben.

Ansonsten bleibt noch eins festzustellen - wenn Berzerking, dann jetzt. Mit nach oben skalierendem Equip (sprich mehr Base-AP)wird es relativ gesehen immer scheißer...

Gruß
Siech

Anonymous said...

Findest du diesen Berserker Vergleich nicht etwas kurzsichtig?

Wie mein Vorredner schon schreibt bewegt man sich in einer 25er Raidbuff Umgebung leicht bei 4-5k AP. Ich denke hier ist immer schneidendes Eis das Non-Plus-Ultra, auch wegen dem Support für andere DKs/Mages.
Generell denke ich das Berserker für schlecht equipte und nicht raidende DW DKs sicher sinnvoll ist, aber mit einem gewissen Equipstand und Raidsupport aufgrund seines nichskalierends schnell zurück fällt.

Gruß, ein DW Kollege von In Flames^^

Edurol said...

Brauch mir das nur im Spreadsheet angucken und die AP erhöhen, schon hab ich neue Zahlen...

Aber da der Blog und Guide sich mit allem versucht zu befassen, sind diese Berechnungen natürlich nicht unbedingt für die Überpros mit perfektem Equip so brauchbar wie für frische 80er DKs.

Irgendjemand Infos über Gargoyle und Ghul, deren Basisschaden und wie sie skalieren? Ich finde das leider nicht.