2009/01/15

Another slap in the face...

"Cooldown is intentional, but the tooltip hasn't been updated. This is a known issue"

Great, this seems to be the next hard hit for DualWield - HowlingBlast has got its CD back. No one knows why, only this lonely bluepost from Maaven which you can find here.

So now we got:

- KM only proccing from Mainhand with only 5 ppm
- HB with CD back on it
- Gargoyle decreased duration and lower DMG

3 main skills for the DualWield SpellKnight got nerfed to the ground. It seems sure to me that for now we are not equal with TwoHand, no way... we sure can be happy if some players will be able to keep up with other good DDs.

This really is a slap in the face Blizzard!

And another comment about the "new" KM only proccing from Mainhand:

"
We'll investigate. Thanks."

Edit:

Ghostcrawler posted an answer here:

"I believe the cooldown is 5 seconds now, so at least it should mesh a little better with 10 second rune cooldown.

We knew there was a risk in taking the Howling Blast cooldown off. Unfortunately, we saw dual-wield DK numbers as high as ever even with the Killing Machine and Gargoyle nerfs. It typically only happened when the DK was fighting multiple targets, which suggests Howling Blast is the right thing to change.

We still agree that a cooldown makes rotations more awkward, and we will continue to look for an implementation that lets Howling Blast be off a cooldown without all death knights feel like they need to DW Frost or go home.

(And no, we can't buff other DK specs and other classes to 7000 dps or whatever to compensate.
)"

Talking about players doing 7k DPS shows me that the Devs over there really don't have a clue about the DualWield Spellknight. I can only remember 1 or 2 people who were able to do that much DPS. And if they think we can do 3x HB when AoEing they fail... doing only 2 boosts the aggro so high that we would be killed instantly.

And furthermore, why are we forbidden to do good AoE damage? Shadowpriests can do, even Hunters can do now, and don't forget Warlocks... they are allowed to do, but we are not? Why?

A good posting in the topic from a player was, that AoE spikes are really not important, no one cares because they say nothing about the skill or the potential...

I am disappointed - I was hoping, Blizzard finally understands how to get things right. How to "balance" it... but with trying to get every talent tree on the same level for the DeathKnight and to make DW and 2hand equal, they made everything worse!

It will end up with DW being behind 2hand and other DDs.

4 comments:

Anonymous said...

http://blue.mmo-champion.com/28/14318937445-gc-howling-blast-cooldown-not-needed.html

is the answer from GC on why HB was put back on CD.

Retarded

Anonymous said...

Hey Edu,

ich spiele meinen DK nun auch schon seit der Beta als DualWield und war bis jetzt immer sehr glücklich damit. Der KM nerv ist schon übel, gut das wurde in gewisser Weise kompensiert mit HB ohne CD.
Nun hat HB seinen CD wieder, zwar nur 5 sec. aber das ist viel. Ich habe in meinen test jetzt mit DW ca. 2000dps statt vorher 2300 bzw. 2500 als KM noch nicht genervt war. Das lustige daran ist, wenn ich 14/31/26 mit 2h skille ist der Schaden leicht höher (2100dps) und gefühlterweise procct KM öfter als mit DW.
Ich werde dennoch weiter DW spielen weil es mir einfach mehr Spass macht und weil ich schon immer lieber "exoten" Skillungen spiele.

Zu letzt noch, dein blog macht sehr viel Spass zu lesen, weiter so.

nashey

Anonymous said...

Seas Edur, ich war es der dich gestern angeschrieben hat. Nachdem ich mit dir geredet hatte habe ich mit meinem 3/31/37 Specc manchmal immernoch zahlen wir 2,5k dps. Das was ich dir auch geschrieben habe das ich hoffe das Necrosis sich gut mit Raidsupport stackt denke ich wirklich arg. Bei mir hat es bei f/f ca.8 % Dmg ausgemacht. Eine feste Rotation habe ich nicht. Ich spiele ihn so wie meinen Enhancer über Prioritäten. Ich versuche so oft wie möglich hb dann icytouch ps only kurz bevor es ausläuft auch wenn dc mehr schaden macht als bs verwende ich lieber BS damit ich die DR bekomme und einen Howling blast nach Rune Refresh erhalte. Nach diversen Tests auch in raids habe ich bei dps bossen wie Patchwerk 5,1 k dps gefahren. Bei maly waren es vor der Drachenphase 4 k Dps (10er) nur mit Blood dk und feral druid als support. Meiner meinung nach ist das Gelabrer von wegen das der DW dk nichtmehr spielbar ist auch nach dem Patch ist nur ein gerücht. Klar werden wir einen DPS einbruch hinnehmen müssen aber wir werden immernoch unter den Top 3 zu finden sein wenn man sich gut damit befasst und sein equip nicht auf einzelne items aufbaut sondern das Gesamtbild sieht.

Leeny on Festung der Stürme EU

Anonymous said...

sry nochmal leeny :D ähm die instanzen sind aufem live server die ich gepostet habe aber ich wollte es nur mal mit den Prioritäten sagen das ich damit besser fahre :)